Центр професійного розвитку "Освітня траєкторія"
Дніпровської міської ради

Як навчати дітей мистецтву та технологіям під час війни

Як навчати дітей мистецтву та технологіям під час війни?


Уже з 14 березня 2022 р. частина українських регіонів відновила навчальний процес. Навчання буде відбуватися дистанційно. Діти, які тимчасово переїхали з інших регіонів, можуть долучитися за згодою одного з батьків. Як навчати дітей під час війни? Зібрали для вас скарбничку передового досвіду вчителів м. Дніпро для дистанційної освіти: відео ролики та презентації до уроків, зручні платформи, прості поради, корисні ресурси для психологічної підтримки та натхнення.

Вчимося робити цифрові технології нашою новою супер силою! Адже дистанційне навчання — чи не най дієвій засіб для вчителя.


Чек-лист: Як спланувати онлайн-урок?


Прорахуйте всі етапи дистанційки. Ментальна карта дистанційного навчання, вибір платформи, графік прямих трансляцій, формат здавання роботи — усе це не просто елементи, а система, яка добре працює, якщо продумана наперед. Тож не пошкодуйте один раз часу і розберіться, як організувати дистанційне навчання учнів у нових умовах. Зокрема дізнайтеся, чи будуть у вашому класі учні з інших регіонів. Якщо так, то важливо приділити їм окрему увагу, познайомитися та познайомити дітей між собою.
Не уникайте розмов про війну. Обговорюйте ситуацію, що склалася. Так ви зможете зменшити напругу та встановити довіру з учнями.
Додайте безпрограшний елемент. Подумайте про так би мовити ударні моменти, які привертають увагу учнів до заняття та спрацьовують найбільш ефективно. Вправи, які учні виконують у режимі реального часу, усні відповіді школярів, короткі відповіді в чаті — ось те, що найкраще працює в дистанційному навчанні.
Забезпечте збалансованість онлайн-уроку. Не варто перевантажувати заняття ані інформацією, ані веселощами: усього має бути в міру. Експерти радять зробити акцент на вирішенні потреб учнів, на їхніх запитах. У межах кожного уроку і теми варто мати кілька опцій та пропонувати їх дітям. Особливо це важливо в умовах війни, коли щоденний стрес і так надто великий.
Домашні завдання. Тут дуже залежить від учителя та регіону. Доцільність та обсяг домашніх завдань визначайте індивідуально, зважаючи на психоемоційний стан учнів.
Пропонуємо до розгляду вчителям з навчальних курсів «Мистецтво» та «Технології» розташовані на сторінці «Дистанційне навчання. Мистецтво та Технології» http://otd.dniprorada.gov.ua/category/distantsiinenavchannya/mystetstvo-ta-tekhnolohii/:

  • презентацію «Україна бажає МИРУ!», авторка Марченкова Олена, вчитель мистецтва НВК № 113;
  • «Портрет. Алегоричний образ Батьківщини-матері», авторки Бойко Ірина, консультант ЦПР «Освітня траєкторія» та Петрова Наталія, вчитель мистецтва СЗШ № 82;
  • презентацію «Людяність – найбільша чеснота!», авторка Бойко Ірина, консультант ЦПР «Освітня траєкторія»;
  • презентацію «Дерево життя», авторка Швець Валентина, вчитель мистецтва НВК № 103;
  • відео-ролик «Гімн України» у виконанні американської студентки.

Усі бажаючі вчителі можуть долучитися до обміну особисто виконаним навчальним матеріалом для викладання поточної тематики уроків.