Центр професійного розвитку "Освітня траєкторія" Дніпровської міської ради

Поради для вчителів початкової школи, які працюють з дітьми з особливими потребами

  1. Підготувати дітей класу до того, що поряд із ними навчатиметься учень з особливими освітніми проблемами:

• Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями
дружні стосунки, щоб всі діти почувалися себе членами колективу;

• Привчати  дітей допомагати (в разі потреби) і опікувати однолітків з ООП;

• Присікти зневажливе ставлення до дітей з ООП.

  1. Перед прийомом до класу дитини  детально ознайомитися з його анамнестичними даними. З цією метою поспілкуватися з батьками дитини.
  2. Вивчити спеціальну  педагогічну (дефектологічну) літературу. Знаючи специфічні особливості психічних процесів можна легко коригувати їх у процесі навчання; враховувати під час навчання; враховувати під час планування діяльності.
  3. На кожну дитину з ООП необхідно скласти індивідуальний навчальний план (враховуючи висновок ІРЦ).
  4. Навчання з використанням різноманітних методів: Використовуйте візуальні, аудіальні та кінестетичні методи навчання для того, щоб кожен учень міг засвоїти матеріал найефективніше.
  5. Підтримка та мотивація: Надавайте підтримку та мотивацію учням з ООП, вихваляючи їхні досягнення та допомагаючи їм подолати труднощі.
  6. Формулювання чітких очікувань та інструкцій: Забезпечте чіткість у вказівках та очікуваннях, щоб уникнути непорозумінь та збитку з ініціативою.
  7. Навчання в групах та партнерствах: Створюйте можливості для співпраці та взаємодопомоги серед учнів, що сприяє розвитку соціальних навичок.
  8. Професійний розвиток: Постійно підвищуйте свої навички щодо роботи з учнями з ООП шляхом участі у семінарах, курсах підвищення кваліфікації та самостійного навчання.
  9. Емпатія та розуміння: Будьте емпатичними та розуміючими до потреб та індивідуальних реалій кожного учня з ООП.