
Поради для вчителів початкової школи, які працюють з дітьми з особливими потребами
20.02.2024
- Підготувати дітей класу до того, що поряд із ними навчатиметься учень з особливими освітніми проблемами:
• Створити в класі демократичне середовище, налагоджувати між учнями
дружні стосунки, щоб всі діти почувалися себе членами колективу;
• Привчати дітей допомагати (в разі потреби) і опікувати однолітків з ООП;
• Присікти зневажливе ставлення до дітей з ООП.
- Перед прийомом до класу дитини детально ознайомитися з його анамнестичними даними. З цією метою поспілкуватися з батьками дитини.
- Вивчити спеціальну педагогічну (дефектологічну) літературу. Знаючи специфічні особливості психічних процесів можна легко коригувати їх у процесі навчання; враховувати під час навчання; враховувати під час планування діяльності.
- На кожну дитину з ООП необхідно скласти індивідуальний навчальний план (враховуючи висновок ІРЦ).
- Навчання з використанням різноманітних методів: Використовуйте візуальні, аудіальні та кінестетичні методи навчання для того, щоб кожен учень міг засвоїти матеріал найефективніше.
- Підтримка та мотивація: Надавайте підтримку та мотивацію учням з ООП, вихваляючи їхні досягнення та допомагаючи їм подолати труднощі.
- Формулювання чітких очікувань та інструкцій: Забезпечте чіткість у вказівках та очікуваннях, щоб уникнути непорозумінь та збитку з ініціативою.
- Навчання в групах та партнерствах: Створюйте можливості для співпраці та взаємодопомоги серед учнів, що сприяє розвитку соціальних навичок.
- Професійний розвиток: Постійно підвищуйте свої навички щодо роботи з учнями з ООП шляхом участі у семінарах, курсах підвищення кваліфікації та самостійного навчання.
- Емпатія та розуміння: Будьте емпатичними та розуміючими до потреб та індивідуальних реалій кожного учня з ООП.