
Освітні втрати: підходи до вимірювання та компенсації
10.07.2023
Що таке освітні втрати, чим вони спричинені, які наслідки для учнів і учениць вони матимуть? В цій аналітичній записці ми розглянули міжнародні підходи до вимірювання та компенсації освітніх втрат та проаналізували, як ці процеси відбуваються в Україні.

Початок пандемії COVID-19 актуалізував дискусію про освітні втрати у світі. Міжнародні організації почали публікувати звіти та записки, у яких обговорювалося питання впливу закриття шкіл на освіту та його наслідків. Одним із таких широко обговорюваних наслідків є освітні втрати.
Ця аналітична записка містить огляд міжнародних досліджень щодо визначення, причин і довготривалих наслідків освітніх втрат. Крім цього, у ній розглянуто різні підходи до вимірювання та компенсації освітніх втрат. У цьому матеріалі ми зосередилися на освітніх втратах у середній освіті. Дослідження показують, що шкільна освіта є базою для розвитку знань, навичок і компетенцій, необхідних для людського розвитку. Якщо уч_ениці не засвоюють їх на цьому рівні освіти, це впливає на можливості вибору подальшої освіти, а також дохід і добробут у майбутньому.
Для підготовки цієї записки ми проаналізували міжнародні дослідження і рекомендації щодо освітніх втрат, офіційні документи і повідомлення органів влади, а також провели 5 інтерв’ю з українськими освітніми експерт_ками.
Висновки та рекомендації
Освітні втрати — це прогалини у знаннях і навичках, які виникають в учнівства під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків. Освітні втрати можуть бути спричинені як індивідуальними, так і структурними чинниками, зокрема масштабними надзвичайними ситуаціями, вплив яких накладається на системні нерівності та вразливості.