Центр професійного розвитку "Освітня траєкторія" Дніпровської міської ради

Одна з найважливіших життєвих компетентностей у сучасному світі – це співпраця

Розвивати в учнях уміння співпрацювати один з одним – це не лише надати завдання для спільного проєкту, адже у сучасному світі інформації вчитель вже не є її носієм.

   Завдання учителя – на своєму прикладі створити умови для співпраці та брати активну участь у процесі.

   Співпраця складається з таких основних умінь:

  • Уміння брати на себе відповідальність за власний внесок у групову діяльність;
  • Заохочення ефективної спільної діяльності у групі;
  • Керування і розділення задач у груповій діяльності;
  • Робота, спрямована на успішне завершення завдання.

   Розібратися в стратегіях розвитку цієї компетентності вчителю допоможе Кембриджська шкала життєвих компетентностей, зокрема, Collaboration Brochure та The Cambridge Life Competencies Framework. Teenage Learners. На основі цих документів побудовані всі курси від Cambridge, з методикою ефективного розвитку уміння співпраці у підлітків можна ознайомитись на матеріалах НМК THiNK Second Edition, де в кожному уроці присутні вправи на співпрацю.

Учителю необхідно моделювати елементи співпраці, щоб учні могли дійсно ефективно працювати разом. Зазвичай, книга для вчителя пропонує загальну інструкцію для виконання завдання, однак ми можемо підвищити ефективність.

Наприклад:

  1. Розповісти учням, що подібні життєві задачі ви вирішуєте, використовуючи кольорові папірці або sticky notes.
  2. На ватмані чи корковій дошці ви пишете мету, скажімо, READ MORE. На кожному папірці – окремо порада собі або один зі шляхів досягнення мети, навіть нереалістичні.
  3. Далі ви їх сортуєте та обираєте найбільш ефективні, створюєте етапи досягнення мети.
  4. Внизу малюєте графік, де щодня ви зможете позначати проміжні досягнення в цій галузі (скільки сторінок прочитано, думки, які виникли по прочитанню, та інше).
  5. Намагайтеся донести учням, що це робочий інструмент, яким вони можуть послуговуватись у повсякденному житті, а не лише на уроці, тож пропонуйте їм ставити реальні бажання і наміри.
  6. Запропонуйте учням розширити це завдання до Wish Map/Mood Board, покажіть приклади подібних проєктів у Pinterest, де вони ще й гарно оформлені.

   За матеріалами сайту Лінгвіст.