
Психолого-педагогічний супровід та соціалізація дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату
14.07.2021
- Агафонов Д. В. Корекція фізичного та психоемоційного стану дітей із церебральним паралічем методом розвивальних ігор / Д. В. Агафонов // Вісн. молод. науковців. − 2012. − № 1. − С. 4−6. − Бібліогр.: 7 назв.
- Альошина А. І. До проблеми дитячого церебрального паралічу [Електронний ресурс] / А. І. Альошина // Фіз. виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. − 2014. − № 3. − С. 76–79. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2014_3_18
- Аркадьєва О. О. До питання вивчення стану сформованості навички читання у молодших школярів із ДЦП [Електронний ресурс] / О. О. Аркадьєва // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2013. − Вип. 23 (3). − С. 8−14. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_ 2013_23(3)__3
- Аркадьєва О. О. Обґрунтування методики вивчення навички читання у молодших школярів із ДЦП [Електронний ресурс] / О. О. Аркадьєва // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. − К., 2013. − Вип. 4 (2). − С. 14−21. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/ooop_2013_4(2)__4
- Аркадьєва О. Проблема опанування навичок читання молодшими школярами із дитячим церебральним паралічем (ДЦП) у світлі сучасних досліджень [Електронний ресурс] / О. Аркадьєва // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2015. − № 2. − С. 67−71. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_11
- Бажмін В. Б. Впровадження системи допрофесійної підготовки у реабілітаційний процес підлітків з ПФОРА в центрах соціальної реабілітації [Електронний ресурс] / В. Б. Бажмін // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 28. − С. 9−14. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nchnpu_019_2014_28_4
- Баришок Т. В. Організаційно-методичні основи фізичної реабілітації дітей із церебральним паралічем у різних умовах : монографія / Т. В. Баришок, К. В. Бандуріна, О. І. Гура ; Клас. приват. ун-т. − Запоріжжя : КПУ, 2012. − 132 с. − Бібліогр. у кінці тем.
- Богдановська Н. Стимуляція формування оптимального рухового стереотипу в реабілітації дітей з церебральним паралічем [Електронний ресурс] / Н. Богдановська, І. Кальонова // Спорт. вісн. Придніпров’я. − 2014. − № 3. − С. 148−150. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/svp_2014_3_33
- Бондаренко О. О. Актуальність дослідження проблеми опанування навичок читання молодшими школярами з ДЦП [Електронний ресурс] / О. О. Бондаренко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : наук.-метод. зб. / за ред. В. В. Засенка, А. А. Колупаєвої ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. − К., 2013. − Вип. 3, ч. 2. − С. 38−44. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ ooop_2012_3(2)__7
- Бурніс А. М. Використання техніки квілінг як одного з методів арт-терапії в реабілітації дітей, хворих на ДЦП / А. М. Бурніс // Дитина з особливими потребами. − 2015. − № 5. − С. 30−31.
- Віндюк П. А. Методика використання циклічних та дихальних вправ у фізичній реабілітації підлітків з церебральним паралічем / П. А. Віндюк // Педагогіка формування твор. особистості у вищ. і загальноосвіт. шк. : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голов. ред. Сущенко Т. І.]. − Запоріжжя, 2016. − Вип. 51. − С. 103−110.
- Віндюк П. А. Особливості інклюзивного навчання дітей із церебральним паралічем у загальноосвітній школі. / П. А. Віднюк // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голов. ред. Сущенко Т. І.]. – Запоріжжя, 2016. − Вип. 48 (101). − С. 270−277.
- Віндюк П. А. Особливості фізичної реабілітації підлітків, хворих на церебральний параліч [Електронний ресурс] / П. А. Віндюк // Вісн. Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Пед. науки. Фіз. виховання та спорт. − 2013. − Вип. 112 (3). − С. 115−118. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/VchdpuPN_2013_112(3)__27
- Віндюк П. А. Формування мотивації у підлітків з церебральним паралічем у процесі фізичної реабілітації [Електронний ресурс] / П. А. Віндюк // Наука і освіта. − 2014. − № 4. − С. 39−44. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_4_9
- Вознюк Л. М. Проблематика стосунків між фахівцями та батьками дітей з ДЦП [Електронний ресурс] / Л. М. Вознюк // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 28. − С. 41−45. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nchnpu_019_2014_28_11
- Гаврилюк І. В. Диференційований підхід у логопедичній роботі з дітьми з дитячим церебральним паралічем [Електронний ресурс] / І. В. Гаврилюк // Таврійськ. вісн. освіти. − 2015. − № 4. − С. 67−73. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tvo_2015_4_13
- Глоба О. П. Програма соціалізації осіб з порушеннями опорно-рухового апарату [Електронний ресурс] / О. П. Глоба, Ю. М. Полулященко, В. Н. Білоус // Освіта та пед. наука. − 2014. − № 1. − С. 44−50. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OsDon_2014_1_7
- Глоба О. Теорія і практика соціалізації осіб із порушеннями опорно-рухового апарату / Олександр Глоба // Дефектологія. − 2013. − № 4. − С. 53−57. − Бібліогр. в кінці ст.
- Гуляєва В. О. Корекційний супровід дитини з особливими освітніми потребами з використанням засобів нетрадиційної педагогіки [ДЦП] / В. О. Гуляєва // Поч. навчання та виховання. − 2015. − № 1/2. − С. 41−46.
- Данильчук В. М. Особливості батьківства дітей із ДЦП та його психологічний супровід [Електронний ресурс] / В. М. Данильчук // Теорія і практика сучасної психології. − 2016. − № 1. − С. 44−49. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tpcp_2016_1_11
- Данілавічютє Е. Нейродинамічна основа моделювання мовлення та дрібної моторики в контекст комплексної технології надання допомоги при ДЦП / Е. Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2015. − № 4. − С. 8−16.
- Дітковська Л. А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання підлітків із дитячим церебральним паралічем [Електронний ресурс] / Л. А. Дітковська // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологгія. − 2013. − Вип. 23. − С. 66−69. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nchnpu_019_2013_23_22
- Дітковська Л. А. Критерії, показники і рівні готовності підлітків із дитячим церебральним паралічем до використання інформАційно-комунікаційних технологій [Електронний ресурс] / Л. А. Дітковська // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2012. − Вип. 21 (2). − С. 289−295. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_ 2012_21(2)__43
- ДЦП: полтора столетия поиска истины [Электронный ресурс] // Современная педиатрия. − 2013. − № 6. − С. 179−184. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sped_2013_6_39
- Ефименко Н. Н. Теория функциональных систем П. К. Анохина и ее приложение к модели коррекционного физического воспитания детей, имеющих различные двигательные нарушения [Электронный ресурс] / Н. Н. Ефименко // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2012. − Вип. 21. − С. 88−93. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_ 2012_21_25
- Єфименко М. М. Основи корекційно спрямованого фізичного виховання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату [Електронний ресурс] : автореф. дис. … д-р пед. наук: 13.00.03 / Єфименко Микола Миколайович ; МОН України, НПУ ім. М. П. Драгоманова. − К., 2014. – 43 с. − Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/ 6134/1/Iefimenko.pdf
- Золотарьова Т. В. Динаміка рівнів утворення дисипативних функціональних структур у молодших школярів з ДЦП [Електронний ресурс] / Т. В. Золотарьова // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2013. − Вип. 22 (2). − С. 206−217. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_ 2013_22(2)__27
- Золотарьова Т. Пізнавально-творча самореалізація молодших школярів із ДЦП і стан сформованості їх емоцій, волі, інтересів, потреб, цілей, мотивів і мотивації [Електронний ресурс] / Т. Золотарьова // Пед. науки: теорія, історія, інновац. технології. − 2016. − № 8. − С. 241−263. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/pednauk_2016_8_26
- Калугер О. М. Використання діагональної гімнастики в комплексі фізичної реабілітації дітей, хворих на ДЦП [Електронний ресурс] / О. М. Калугер, Т. Д. Тарасенко // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : зб. наук. пр. / Відкрит. міжнар. ун-т розвитку людини «Україна» ; Ін-т вищ. освіти АПН України, Ін-т спец. пед. АПН України. − К., 2013. − № 10. − С. 336−346. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ apnvlop_2013_10_32
- Кисличенко В. А. Логопедагогічний супровід сім’ї дитини з руховою патологією [Електронний ресурс] / В. А. Кисличенко // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 28. − С. 93−97. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2014_28_23
- Колишкін О. В. Психолого-педагогічна характеристика дітей з порушеннями опорно-рухового апарату / О. В. Колишкін // Вступ до спеціальності «Корекційна освіта» : навч. посіб. для ВНЗ / О. В. Колишкін. − Суми : Унів. кн., 2016. − С. 138−158.
- Кукса Н. В. Організаційно-методичне забезпечення занять з формування графомоторних навичок у дітей з церебральним паралічем [Електронний ресурс] / Н. В. Кукса // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2013. − Вип. 22 (2). − С. 217−225. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ znpkp_sp_2013_22(2)__28
- Кукса Н. В. Педагогічні умови оптимізації корекційної роботи з розвитку рухових функцій у дітей із церебральним паралічем [Електронний ресурс] / Н. В. Кукса // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2013. − Вип. 23. − С. 140−144. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_ 019_2013_23_43
- Кукса Н. В. Працетерапія як засіб відновлення функцій рук у дітей із церебральним паралічем [Електронний ресурс] / Н. В. Кукса // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2013. − Вип. 23 (3). − С. 148−158. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_ 2013_23(3)__19
- Малик С. Л. Особливості розумової працездатності молодших школярів з хворобами нервової системи [Електронний ресурс] : [ДЦП] / С. Л. Малик // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 12, Психологічні науки. − 2013. − Вип. 41. − С. 138−142. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_ 2013_41_22
- Малікова А. М. Комплексна реабілітація дітей з наслідками дитячого церебрального паралічу (ДЦП) та їхня інтеграція в сучасне суспільство [Електронний ресурс] / А. М. Малікова, Н. Г. Байкіна // Вісн. ЗНУ. Пед. науки. − 2015. − № 1. − С. 48−58. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vznu_ped_2015_1_10
- Марченко І. С. Організація проведення педагогічних заходів із розвитку комунікативної поведінки дітей із дизартрією при ДЦП [Електронний ресурс] / І. С. Марченко, О. Г. Тюленєва // Логопедія. − 2012. − № 2. − С. 48−53. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ logoped_2012_2_14
- Марченко О. Рухові порушення при дитячому церебральному паралічі [Електронний ресурс] / О. Марченко, Ю. Кривошлик // Теорія і методика фіз. виховання і спорту. − 2013. − № 3. − С. 72−75. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFVS_ 2013_3_17
- Марченко О. Соціально-економічна проблема дитячого церебрального паралічу [Електронний ресурс] / О. Марченко, Ю. Кривошлик // Спорт. вісн. Придніпров’я. − 2013. − № 3. − С. 113−115. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2013_3_26
- Мельніченко Ю. В. Теоретичні основи корекційного горизонтального пластичного балету (пластик-шоу) як форми арт-терапії для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату [Електронний ресурс] / Ю. В. Мельніченко // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 28. − С. 136−141. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nchnpu_019_2014_28_31
- Мицкан Б. Огляд методів фізичної реабілітації дітей із церебральним паралічем [Електронний ресурс] / Б. Мицкан, Т. Мицкан, З. Остапяк // Нова пед. думка. − 2013. − № 4. − С. 161−164. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_4_51
- Нагорна О. Діти з особливими освітніми потребами: дитячий церебральний параліч / Ольга Нагорна // Поч. освіта. − 2012. − № 45. − С. 6−10.
- Назар О. В. Оцінка якості життя у дітей з церебральним паралічем [Електронний ресурс] / О. В. Назар // Укр. вісн. психоневрології. − 2012. − Т. 20, вип. 3. − С. 126. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Uvp_2012_20_3_141
- Осадча В. Формування тонких диференційованих рухів пальців рук з у дітей із порушеннями опорно-рухового апарату / В. Осадча // Дефектолог. − 2013. − № 9. − С. 20−35.
- Пасічник О. В. Мультимедійні інформаційні ресурси систем дистанційного навчання осіб з вадами рухово-опорного апарату : напрацювання та досвід Нац. ун-ту «Львів. політехніка» / О. В. Пасічник ; МОН України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». – Львів ; К. : Вид-во Львів. політехніки, 2013. − 36 с.
- Пономарьова Е. Е. Комплексна методика психофізичної реабілітації дітей, хворих на ДЦП, з функціональною музичною терапією у всіх компонентах лікування [Електронний ресурс] / Е. Е. Пономарьова, Ю. А. Попадюха // Міжнар. наук. журнал. − 2016. − № 9. − С. 81−84. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ mnj_2016_9_20
- Пономарьова Е. Е. Комплексна методика психофізичної реабілітації для хворих на ДЦП [Електронний ресурс] / Е. Е. Пономарьова, С. Н. Худолій // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 15, Наук.-пед. проблеми фіз. культури (фіз. культура і спорт). − 2015. − Вип. 3 (1). − С. 295−298. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_015_ 2015_3(1)__92
- Пономарьова Е. Методика психофізичної реабілітації для хворих на ДЦП із компонентою музикотерапії [Електронний ресурс] / Е. Пономарьова, Ю. Попадюха // Молодіж. наук. вісн. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Фіз. виховання і спорт. − 2014. − Вип. 16. − С. 156−161. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Mnv_2014_16_35
- Пригородова І. М. Сучасні корекційно-реабілітаційні технології в освіті та вихованні дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату [Електронний ресурс] / І. М. Пригородова, О. П. Глоба // Логопедія. − 2015. − № 6. − С. 67−75. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/logoped_2015_6_12
- Пулінець Т. Г. Особливості психофізичного розвитку дітей із дитячим церебральним паралічем [Електронний ресурс] / Т. Г. Пулінець, І. В. Липко // Таврійськ. вісн. освіти. − 2015. − № 1. − С. 271−278. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tvo_2015_1_47
- Рахманов Р. В. Результати клініко-психіатричного та психологічного дослідження сімей, діти яких хворіють на дитячий церебральний параліч та аутизм, після проведення останнім психосоціальної реабілітації [Електронний ресурс] / Р. В. Рахманов // Укр. вісн. психоневрології. − 2016. − Т. 24, вип. 1. − С. 75−78. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uvp_2016_24_1_19
- Романенко О. В. Передумови формування просторової антиципації у дітей із церебральним паралічем [Електронний ресурс] / О. В. Романенко // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : зб. наук. пр. / Відкрит. міжнар. ун-т розвитку людини «Україна». − К., 2012. − № 9. − С. 161−171. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apnvlop_ 2012_9_20
- Романенко О. В. Прояви антиципації у процесі виконання окомірних завдань дітьми з церебральним паралічем [Електронний ресурс] / О. В. Романенко // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2012. − Вип. 21. − С. 413−418. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_ 2012_21_107
- Рудська А. І. Соціальна реабілітація дітей з діагнозом ДЦП методом іпотерапії [Електронний ресурс] / А. І. Рудська, О. С. Солдатова // Вісн. Нац. техн. ун-ту України «Київ. політехн. ін-т». Політологія. Соціологія. Право. − 2013. − № 4. − С. 107−113. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_soc_2013_4_18
- Саранча І. Г. Формування правової обізнаності випускників реабілітаційних центрів з порушеннями опорно-рухового апарату [Електронний ресурс] / І. Г. Саранча // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2012. − Вип. 21. − С. 246−251. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_ 019_2012_21_65
- Семченко С. Корекційна робота в позаурочний час [для дітей, хворих на ДЦП] / С. Семченко // Дефектолог. − 2013. − № 10. − С. 23−26.
- Солодовник О. У звичайній школі − навчаються, в інтернаті − зберігають здоров’я: сьогодні діти з діагнозом «ДЦП» можуть здобувати освіту в загальноосвітньому закладі, однак дехто воліє до спеціалізованого / Олена Солодовник // Освіта України. − 2012. − 4 трав. (№ 18). − С. 8−9.
- Солодовнік О. Де водяться ігристі педагоги? : [автор. програма Миколи Єфименка «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей» для фіз. реабілітації дітей з ДЦП] / Олена Солодовнік // Освіта України. − 2012. − 3 груд. (№ 49). − С. 12.
- Співак В. І. Теоретичні підходи до вивчення дитячого церебрального паралічу [Електронний ресурс] / В. І. Співак, Ю. В. Сербалюк // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2012. − Вип. 20 (1). − С. 242−249. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_2012_20(1)__31
- Спіженко Г. Рухливі ігри для дітей з ДЦП / Г. Спіженко, П. Захарова // Дефектолог. − 2013. − № 1. − С. 20−22.
- Таран І. В. Ефективність комплексного впливу фізичної реабілітації дітей з церебральним паралічем спастичної форми [Електронний ресурс] / І. В. Таран // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 15, Наук.-пед. проблеми фізичної культури (фіз. культура і спорт). − 2013. − Вип. 7, т. 2. − С. 287−291. − Режим доступу: http://hdl.handle.net/ 123456789/179
- Тищенко В. В. До проблеми психолінгвістичного аналізу мовленнєвої діяльності дітей з церебральним паралічем [Електронний ресурс] / В. В. Тищенко // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 27. − С. 203−207. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nchnpu_019_2014_27_44
- Ткаченко Т. Від інтеграції до інклюзії : [досвід черкас. шк., де було відкрито спец. клас для дітей, хворих на ДЦП] / Т. Ткаченко // Директор шк. − 2016. − № 9/10. − С. 79−91.
- Томенко О. А. Сучасний стан проблеми навчання плаванню дітей з наслідками дитячого церебрального паралічу [Електронний ресурс] / О. А. Томенко, В. М. Босько // Вісн. Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Пед. науки. Фіз. виховання та спорт. − 2015. − Вип. 129 (3). − С. 309−312. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2015_ 129(3)__75
- Турубарова А. В. Розвиток комунікативних якостей підлітків із порушеннями опорно-рухового апарату засобом корекційно-розвивального тренінгу [Електронний ресурс] / А. В. Турубарова // Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. / Клас. приват ун-т. − Запоріжжя, 2012. − Вип. 4. − С. 85−88. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ tpcp_2012_4_19
- Турубарова А. В. Теоретико-методологічні основи спілкування підлітків із фізичними вадами : [підлітки з порушеннями опорно-рухового апарату] [Електронний ресурс] / А. В. Турубарова // Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т. − Запоріжжя, 2012. − Вип. 5. − С. 42−49. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/tpcp_2012_5_9
- Тюшнякова Р. Освіта = реабілітація : [особливості освіти дітей з ДЦП] / Р. Тюшнякова // Упр. освітою. − 2012. − № 7. − С. 7−8.
- Хворова Г. М. Адаптація методики незавершених ситуацій для діагностики і формування компетентності батьків дітей із полісистемними порушеннями розвитку / Ганна Михайлівна Хворова // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2016. − № 4. − С. 76−86.
- Хворова Г. М. Проблема визначення змісту освіти та оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями опорно-рухового апарату при інклюзивній формі навчання [Електронний ресурс] / Г. М. Хворова // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : зб. наук. пр. / Відкрит. міжнар. ун-т розвитку людини «Україна» ; Ін-т вищ. освіти АПН України, Ін-т спец. педагогіки АПН України. − К., 2013. − № 10. − С. 161−169. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apnvlop_ 2013_10_17
- Цивильская Е. А. Проблемы интеграции детей с ограниченными возможностями здоровья (на примере детей с детским церебральным параличом с нарушениями письма) [Электронный ресурс] / Е. А. Цивильская // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка, Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. − Кам’янець-Подільський, 2014. − Вип. 24. − С. 669−682. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pspl_2014_24_57
- Чеботарьова О. В. Науково-методичні засади навчання молодших школярів із порушеннями опорно-рухового апарату [Електронний ресурс] / О. В. Чеботарьова // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. педагогіка. − 2013. − Вип. 23. − С. 264−266. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_ 019_2013_23_80
- Чеботарьова О. В. Реформування змісту трудового навчання розумово відсталих учнів із дитячим церебральним паралічем у контексті євроінтеграційних змін [Електронний ресурс] / О. В. Чеботарьова // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : наук.-метод. зб. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. − К., 2015. − Вип. 8. − С. 173−179. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2015_8_24
- Чеботарьова О. В. Удосконалення змісту трудового навчання молодших школярів із порушеннями опорно-рухового апарату [Електронний ресурс] / О. В. Чеботарьова // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. − К., 2014. − Вип. 5. − С. 203−211. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2014_5_25
- Чеботарьова О. Методичні основи трудового навчання розумово-відсталих школярів із ДЦП / О. Чеботарьова // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2016. − № 2. − С. 34−43.
- Чеботарьова О. Особливості корекційно-реабілітаційної роботи з учнями із порушеннями опорно-рухового апарату / Олена Чеботарьова // Дефектологія. − 2013. − № 3. − С. 16−20. − Бібліогр. в кінці ст.
- Черных К. А. Влияние дельфинотерапии на эмоциональное состояние детей с диагнозами ДЦП, РДА и ЗПР [Электронный ресурс] / К. А. Черных // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. − 2012. − Т. 17, вип. 9. − С. 213−221. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2012_ 17_9_25
- Чопік О. В. Умови формування позитивних взаємин учнів з вадами ОРА із здоровими однолітками в інклюзивному закладі [Електронний ресурс] / О. В. Чопік // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : зб. наук. пр. / МОН України, НПУ ім. М. П. Драгоманова ; Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. − Кам’янець-Подільський, 2014. − Вип. 4. − С. 443−451. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apko_ 2014_4_51
- Чопік О. В. Формування взаємин дітей з вадами опорно-рухового апарату із здоровими ровесниками в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.03 / Чопік Олена Василівна ; МОН України, НПУ ім. М. П. Драгоманова. − К., 2013. – 21 с. − Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/ 123456789/4699/1/Chopic.pdf
- Чорна І. Навчання графічних навичок письма дітей із ДЦП / І. Чорна // Дефектолог. − 2013. − № 3. − С. 29−31.
- Чорна І. Формування просторової уяви у дітей із порушенням мовленнєвої та рухової діяльності / І. Чорна // Дефектолог. − 2014. − № 4. − С. 8−10.
- Чухловина В. В. Современные коррекционные программы, используемые в физическом воспитании детей младшего школьного возраста со спастическими формами ДЦП [Електронний ресурс] / В. В. Чухловина // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова]. Серія 15, Наук.-пед. проблеми фіз. культури (фіз. культура і спорт). − 2016. − Вип. 7. − С. 60−64. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nchnpu_015_ 2016_ 7_18
- Шаповалова І. А. Вплив дитячо-батьківських стосунків на рівень тривожності у дитини з ДЦП [Електронний ресурс] / І. А. Шаповалова // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 26. − С. 421−426. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_ 2014_26_89
- Шевцов А. Г. Допрофессиональная подготовка подростков с инвалидностью как условие их успешной социализации и ресурс предупреждения потенциальной бедности [Электронный ресурс] : [нарушения функций опорно-двигательного апарата] / А. Г. Шевцов, В. Б. Бажмин // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 26. − С. 469−475. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_ 2014_26_97
- Шевцов А. Г. Сучасні міждисциплінарні підходи до етапної комплексної реабілітації дітей із церебральним паралічем [Електронний ресурс] / А. Г. Шевцов, Г. М. Хворова // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2013. − Вип. 23. − С. 281−285. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nchnpu_019_2013_23_84
- Шульце С. Система підготовки майбутніх фахівців із фізичної реабілітації до забезпечення соціальної адаптації школярів із церебральним паралічем [Електронний ресурс] / С. Шульце // Молодіж. наук. вісн. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Фіз. виховання і спорт. − 2014. − Вип. 16. − С. 33−37. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Mnv_2014_16_9
- Якобчук С. В. Психофізичний стан дітей із церебральним паралічем та їх соціальна адаптація як педагогічна проблема [Електронний ресурс] / С. В. Якобчук // Фіз. виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. − 2012. − № 4. − С. 395–399. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2012_4_94
- Яковлева С. Д. Системний підхід до питань реабілітації дітей з дитячим церебральним паралічем [Електронний ресурс] / С. Д. Яковлева // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2013. − Вип. 23. − С. 421−424. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_ 2013_23_125
- Яковлева С. Нейрофізіологічні основи діяльності дітей із дитячим церебральним паралічем / Світлана Яковлева // Дефектологія. − 2013. − № 4. − С. 11−18. − Бібліогр. в кінці ст.
- Янкевич Т. Розвиток орієнтації у просторі у дітей із порушенням опорно-рухового апарату / Т. Янкевич // Дефектолог. − 2016. − № 6. − С. 31−33.
(Фото взято з відкритих джерел)