
Підготовка фахівців до роботи в інклюзивному освітньому середовищі
14.07.2021
- Агейкіна-Старченко Т. В. Інклюзивна компетентність учителів мистецьких дисциплін / Т. В. Агейкіна-Старченко // Модернізація загальної та професійної освіти в умовах глобального світу : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф., 22−23 берез. 2013 р. / [члени редкол.: Огаренко В. М. та ін.]. − Запоріжжя, 2013. − С. 102−104.
- Акімова О. М. Інклюзивна освіта як освітній компонент під час підготовки майбутніх учителів початкової школи [Електронний ресурс] / О. М. Акімова // Педагогіка формування творч. особистості у вищ. і загальноосвіт. шк. : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голова ред. ради А. О. Монаєнко ; редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.] − Запоріжжя, 2015. − Вип. 40. − С. 37−42.
- Акімова О. М. Основні аспекти інклюзивної освіти у підготовці майбутніх учителів початкових класів [Електронний ресурс] / О. М. Акімова // Наук. зап. кафедри педагогіки : зб. наук. пр. / Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. − Харків, 2014. − Вип. 35. − С. 12−18. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2014_35_4
- Акімова О. М. Педагогічна деонтологія як компонент інклюзивної освіти майбутніх учителів початкових класів [Електронний ресурс] / О. М. Акімова // Наук. зап. каф. педагогіки : зб. наук. пр. / Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. − Харків, 2015. − Вип. 38. − С. 23−30. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_ 2015_38_5
- Акімова О. М. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до роботи в інклюзивному середовищі [Електронний ресурс] / О. М. Акімова // Наук. зап. каф. педагогіки : зб. наук. пр. / Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. − Харків, 2014. − Вип. 37. − С. 35−42. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nzkp_2014_37_6
- Архипова С. Формування професійної компетентності майбутніх соціальних педагогів у корекційній роботі з дітьми з вадами психофізичного розвитку [Електронний ресурс] / С. Архипова, Л. Смеречак // Гуманітар. вісн. Держ. вищ. навч. закладу «Переяслав-Хмельн. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди». Педагогіка. Психологія. Філософія. − 2013. − Вип. 28 (2). − С. 14−19. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ gvpdpu_2013_28_2_5
- Асистент вчителя: кваліфікаційна характеристика // Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки, молоді та спорту України. − 2012. − № 34/35/36. − С. 56−58.
- Асистент учителя в інклюзивному класі [Електронний ресурс] : навч.-метод. посіб. / Н. М. Дятленко, Н. З. Софій, О. В. Мартинчук, Ю. М. Найда ; під заг. ред. М. Ф. Войцехівського. − К.: ТОВ «Вид. дім “Плеяди”», 2015. − 172 с. − Режим доступу: http://nmcio.ippo.kubg.edu.ua/ wp-content/uploads/2015/05/Assist_teacher_4_ All_print.pdf
- Ашиток Н. Соціалізація дітей з особливими потребами в контексті підготовки соціальних педагогів [Електронний ресурс] / Н. Ашиток // Молодь і ринок. − 2014. − № 12. − С. 11−15. − Режим доступу: http://№ buv.gov.ua/UJR№ /Mir_2014_12_5
- Бажанова Л. Розуміти і підтримувати. Тренінгове заняття для педагогів інклюзивної освіти / Л. Бажанова // Соц. педагог. − 2012. − № 6. − С. 29−38.
- Балютіна К. Методичні рекомендації щодо проведення серпневих конференцій учителів початкових класів, які в 2012/2013 навчальному році працюватимуть в умовах інклюзії / Катерина Балютіна // Поч. шк. − 2012. − № 8. − С. 16−17.
- Бовкуш К. П. Готовність педагога до інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / К. П. Бовкуш // Пед. науки: теорія, історія, інновац. технології. − 2015. − № 4. − С. 3−9. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/pednauk_2015_4_3
- Бовкуш К. П. Модель формування готовності майбутнього вчителя початкової школи до взаємодії учнів в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / К. П. Бовкуш // Пед. науки: теорія, історія, інноваційні технології. − 2015. − № 6. − С. 67−74. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_6_12
- Бовкуш К. П. Основні засади формування інклюзивної компетентності педагога [Електронний ресурс] / К. П. Бовкуш // Молодий вчений. − 2014. − № 7. − С. 158−160. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/molv_2014_7(1)__44
- Бондаренко З. П. Гувернерство як професійна компетенція корекційного педагога [Електронний ресурс] / З. П. Бондаренко // Імідж сучасного педагога. − 2014. − № 4. − С. 48−52. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/isp_2014_4_14
- Бочелюк В. Й. Основи психологічної готовності вчителів до педагогічної діяльності з дітьми з психофізичними порушеннями / В. Й. Бочелюк // Психологія людини з обмеженими можливостями : навч. посіб. для ВНЗ / В. Й. Бочелюк, А. В. Турубарова. − К. : Центр учб. літ., 2016. − С. 167−245.
- Буйняк М. Г. Методика дослідження психологічної готовності педагогів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / М. Г. Буйняк // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 26. − С. 293−297. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nchnpu_019_2014_26_63
- Буйняк М. Г. Окремі аспекти дослідження психологічної готовності вчителів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / М. Г. Буйняк // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 28. − С. 260−264. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_ 019_2014_28_56
- Буйняк М. Г. Особливості співпраці вчителя інклюзивного класу з сім’ями учнів [Електронний ресурс] / М. Г. Буйняк // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. / Нац. ун-т ім. Івана Огієнко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. − Кам’янець-Подільськ, 2016. − Вип. 34. − С. 59−68. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Pspl_2016_34_7
- Васильєва К. І. Підготовка майбутніх педагогів до роботи в межах інклюзивного овітнього простору [Електронний ресурс] / К. І. Васильєва, Н. П. Хребтова // Засоби навч. та наук.-дослід. роботи : зб. наук. пр. / Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. − Харків, 2012. − Вип. 37. − С. 39−47. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ znpkhnpu_ zntndr_2012_37_8
- Волкова К. С. Використання спадщини А. С. Макаренка у формуванні професійної готовності вчителів початкових класів до роботи в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / К. С. Волкова // Вісн. ЛНУ ім. Тараса Шевченка. Пед. науки. − 2013. − № 7. − С. 26−30. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_ 2013_7(2)__6
- Волкова К. С. Підготовка вчителів до роботи в інклюзивному закладі як шлях подолання перепон у навчанні особливих дітей / К. С. Волкова // Дитина з особливими потребами. − 2016. − № 10. − С. 4−7. ; Клас. керівнику. Усе для роботи. − 2017. − № 1. − С. 10−13.
- Волошин О. Робота з дітьми з особливими освітніми потребами. Психологічна готовність педагогів / О. Волошин // Психолог. − 2015. − № 7/8. − С. 74−76.
- Волошин О. Роль асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання / О. Волошин // Дитина з особливими потребами. − 2015. − № 5. − С. 2−4.
- Волошин О. Підготовка майбутніх учителів до навчально-виховної роботи в умовах інклюзивного середовища / Оксана Волошин // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2017. − № 1. − С. 31−39. – Бібліогр.: 10 назв.
- Волярська О. С. Особливості професійної діяльності фахівців психологічних служб закладів освіти щодо впровадження технологій психолого-педагогічної адаптації учнів з особливими потребами / О. С. Волярська // Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2012−2013 навчальному році : метод. рек. / Упр. освіти і науки Запоріз. обл. держ. адмін., КЗ «ЗОІППО» ЗОР ; [упоряд.: Ястребова В. Я., Вєрозубова Т. Г.]. – Запоріжжя : Акцент Інвест-Трейд, 2012. − Ч. 1. − С. 35−43. − Бібліогр.: 10 назв.
- Гаяш О. В. Співпраця фахівців у інклюзивному навчанні як необхідна передумова забезпечення корекційної спрямованості педагогічної роботи [Електронний ресурс] / О. В. Гаяш // Акт. проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : зб. наук. пр. / Відкрит. міжнар. ун-т розвитку людини «Україна» ; Ін-т вищ. освіти НАПН України ; Ін-т спец. пед. НАПН України. − К., 2015. − № 12. − С. 99−113. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/apnvlop_2015_12_10
- Гудзь К. Практична реалізація педагогічних умов готовності майбутнього вчителя початкової школи до інклюзії [Електронний ресурс] / К. Гудзь // Пед. часоп. Волині. − 2016. − № 1. − С. 81−87. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pchv_2016_1_17
- Дегтяренко Т. М. Компетенція фахівців як педагогічна проблема впровадження інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / Т. М. Дегтяренко // Пед. науки: теорія, історія, інновац. технології. − 2014. − № 10. − С. 243−250. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_ 2014_10_32
- Дегтяренко Т. М. Професійно-орієнтована стратегія: підготовка фахівців до управління корекційно-реабілітаційним процесом / Т. М. Дегтяренко // Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегія управління : монографія / Т. М. Дегтяренко. − Суми : Унів. кн., 2016. − С. 270−352.
- Дегтяренко Т. М. Стратегія удосконалення підготовки фахівців до управління процесом корекційно-реабілітаційної допомоги : монографія / Т. М. Дегтяренко ; МОН України, Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. − Суми : ПП Кубраков С. Г., 2016. − 158 с.
- Демченко І. Алгоритм квазіпрофесійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів до роботи в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / І. Демченко // Психол.-пед. проблеми сіл. шк. : зб. наук. пр. / Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. − Умань, 2013. − Вип. 45. − С. 40−49. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Ppps_2013_45_8
- Димченко В. Забезпечення комфортного середовища: заняття з елементами тренінгу для педагогів та батьків дітей з особливими потребами / Вікторія Димченко // Психолог. − 2014. − № 20. − С. 51−53.
- Дудушко Е. Запровадження інклюзивної освіти в загальноосвітньому навчальному закладі : семінар для пед. працівників / Е. Дудушко, Т. Бикова // Сучас. шк. України. − 2012. − № 12. − С. 63−68.
- Дудушко Е. Організація психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами у ЗНЗ : семінар для практ. психологів / Е. Дудушко, Т. Бикова // Сучас. шк. України. − 2012. − № 12. − С. 69−77.
- Дятленко Н. Навчальний курс «Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі» : стартує програма та методичний супровід / Н. Дятленко // Упр. освітою. − 2014. − № 13. − С. 5−7 (Методист-Best. № 7).
- Ємельяненко Є. О. Прояви маргінальності в гетерогенних групах. Проблеми формування компетенцій викладача в межах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / Є. О. Ємельяненко // Гілея. − 2014. − № 8 (87). − С. 298−301. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ gileya_2014_87_81
- Єсіп О. Учні з особливими потребами. Корекційно-розвивальна робота психолога / О. Єсіп, В. Литовченко, С. Олейник // Психолог. − 2012. − № 15/16. − С. 102−113.
- Заєркова Н. Діяльність асистента вчителя / Наталія Заєркова // Завуч. − 2015. − № 13. − С. 13−15.
- Захарчук М. Є. Аналіз системи підготовки педагогів інклюзивної школи у США [Електронний ресурс] / М. Є. Захарчук, Ю. В. Закаулова // Наук. вісн. Мелітоп. держ. пед. ун-ту. Серія: Педагогіка. − 2014. − № 1. − С. 21−28. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nvmdpu_2014_1_4
- Захарчук М. Є. Підготовка фахівців у США до роботи в інклюзивному освітньому середовищі [Електронний ресурс] / М. Є. Захарчук // Сучасні інформ. технології та інновац. методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Київ ; Вінниця, 2012. − Вип. 32. − С. 23−28. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Sitimn_2012_32_7
- Зброєва Н. Б. Готовність педагога до інклюзивної освіти. (До постановки питання) [Електронний ресурс] / Н. Б. Зброєва // Наук. зап. [Ніжин. Держ. ун-ту ім. Миколи Гоголя]. Серія: Психол.-пед. науки. − 2012. − № 7. − С. 15−18. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nzspp_2012_7_5
- Іванашко О. Є. Особливості психологічної готовності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими освітніми потребами в рамках інклюзії [Електронний ресурс] / О. Є. Іванашко, Н. К. Вічалковська // Проблеми сучас. психології : зб. наук. пр. / Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. − Кам’янець-Подільський, 2014. − Вип. 24. − С. 328−338. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pspl_2014_24_29
- Іванова Л. І. Концептуальні засади професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до роботи з учнями з відхиленнями у стані здоров’я / Л. І. Іванова // Педагогіка формування творч. особистості у вищ. і загальноосвіт. шк. : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голов. ред. Сущенко Т. І. ; редкол.: В. Й. Бочелюк та ін.]. − Запоріжжя, 2014. − Вип. 39. − С. 203−207.
- Іванова Л. І. Сутність підготовки майбутніх учителів фізичної культури до роботи з учнями з відхиленнями у стані здоров’я / Л. І. Іванова // Педагогіка формування творч. особистості у вищ. і загальноосвіт. шк. : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голова ред. ради Монаєнко А. О.]. − Запоріжжя : КПУ, 2012. − Вип. 26 (79). − С. 176−181.
- Калініченко І. О. Формування педагогічної майстерності асистента вчителя в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / І. О. Калініченко // Імідж сучас. педагога. − 2015. − № 3. − С. 44−47. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/isp_2015_3_14
- Квітка Н. О. Нормативно-правові засади діяльності асистента вчителя в загальноосвітньому навчальному закладі з інклюзивною формою навчання [Електронний ресурс] / Н. О. Квітка // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. − К., 2013. − Вип. 4, ч. 1. − С. 243−252. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_ 2013_4(1)__31
- Коваль Л. В. Організація діяльності асистента вчителя щодо забезпечення індивідуалізації навчання учнів з особливими освітніми потребами [Електронний ресурс] / Л. В. Коваль // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки ; ГО «Асоц. фахівців спец. та інклюз. освіти». − К., 2015. − Вип. 10. − С. 93−97. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ ooop_2015_10_17
- Колишкін О. В. Особливості професійної діяльності корекційного педагога в роботі із сім’ями, що виховують дітей з особливими потребами / О. В. Колишкін // Вступ до спеціальності «Корекційна освіта» : навч. посіб. для ВНЗ / О. В. Колишкін. − Суми : Унів. кн., 2016. − С. 320−333.
- Колишкін О. В. Професіограма вчителя-дефектолога / О. В. Колишкін // Вступ до спеціальності «Корекційна освіта» : навч. посіб. для ВНЗ / О. В. Колишкін. − Суми : Унів. кн., 2016. − С. 297−313.
- Колупаєва А. Програма навчального курсу «Основи інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти / Алла Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2014. − № 1. − С. 7−11.
- Компанець Н. Організація роботи асистента педагога в інклюзивному середовищі за допомогою програмово-методичного комплексу / Наталія Компанець // Дефектологія. − 2013. − № 3. − С. 21−25. − Бібліогр. в кінці ст.
- Крикун А. Психолого-педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу в сучасній інклюзивній освіті / Анастасія Крикун // Рід. шк. − 2013. − № 11. − С. 77−80. − Бібліогр. в кінці ст.
- Крикунова С. І. До проблеми формування гуманного ставлення до людей із фізичними вадами у майбутніх педагогів / С. І. Крикунова // Модернізація загальної та професійної освіти в умовах глобального світу : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф., 22−23 берез. 2013 р. / Клас. приват. ун-т ; [члени редкол.: Огаренко В. М. та ін.]. − Запоріжжя : КПУ, 2013. − С. 188−190.
- Кулик В. Інклюзивне навчання. Робота учителя-логопеда / Володимир Кулик // Психолог. − 2014. − № 3/4. − С. 103−105.
- Кучерук О. Інклюзивна компетентність майбутнього вчителя основ здоров’я як результат його підготовки до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / О. Кучерук // Наук. зап. [Кіровоград. держ. пед. ун-ту ім. Володимира Винниченка]. Серія: Пед. науки. − 2013. − Вип. 121 (1). − С. 109−112. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2013_121(1)__28
- Кучерук О. С. Характеристика мотиваційно-ціннісного компоненту інклюзивної компетентності майбутнього вчителя [Електронний ресурс] / О. С. Кучерук // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 16, Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. − 2012. − Вип. 18. − С. 20−23. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nchnpu_016_2012_18_7
- Лапін А. В. Робота асистента вчителя в інклюзивному освітньому закладі [Електронний ресурс] / А. В. Лапін // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. − Кіровоград, 2014. − Вип. 5. − С. 219−232. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2014_5_2
- Ленів З. П. Особливості реалізації інклюзії та підготовки відповідних фахівців: проблеми, досвід, перспективи [Електронний ресурс] / З. П. Ленів // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 28. − С. 119−125. − Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/7625/ 1/Leniv.pdf
- Ленів З. Підготовка висококваліфікованих кадрів для забезпечення якісної освіти дітям з порушеннями психофізичного розвитку: інклюзивний аспект / Зоряна Ленів // Рід. шк. − 2014. − № 7. − С. 16−17.
- Ленів З. Підготовка кадрів для створення оптимальних умов дітям із порушеннями психофізичного розвитку в інклюзивному середовищі [Електронний ресурс] / З. Ленів // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2014. − № 3. − С. 13−19. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_4
- Лещій Н. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців до роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / Н. П. Лещій // Актуальні питання корекц. освіти (пед. науки) : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, НПУ ім. М. П. Драгоманова ; Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. − Кам’янець-Подільський, 2012. − Вип. 3. − С. 156−164. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apko_2012_3_21
- Литвин І. М. Роль педагога-фасилітатора у гуманізації ціннісно-смислової сфери особистості з особливими освітніми потребами [Електронний ресурс] / І. М. Литвин // Пед. вісн. − 2016. − № 4. − С. 10−11. − Режим доступу: http://oipopp.ed-sp.net/public/pg_magazine/ pdf/pv_4_2016.pdf
- Литовченко С. В. Специфіка роботи асистента вчителя за
- гальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням [Електронний ресурс] / С. В. Литовченко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. − К., 2013. − Вип. 4 (1). − С. 252−260. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2013_4(1)__32
- Лісовецька І. Педагог та інклюзивна освіта. Дослідження психологічної готовності педагогів до роботи в класах з інклюзивною формою навчання / І. Лісовецька // Соц. педагог. − 2014. − № 7. − С. 10−16. − Бібліогр. в кінці ст.
- Лісовецька І. Психологічна готовність педагогів до роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби: заняття з елементами тренінгу / Ірина Лісовецька // Соц. педагог. − 2014. − № 7. − С. 27−31. − Бібліогр. в кінці ст.
- Лупінович С. М. Корекційна діяльність педагога в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи / С. М. Лупінович // Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2012−2013 навчальному році : метод. рек. / Упр. освіти і науки Запоріз. обл. держ. адмін., КЗ «ЗОІППО» ЗОР ; [упоряд.: Ястребова В. Я., Вєрозубова Т. Г.]. – Запоріжжя : Акцент Інвест-Трейд, 2012. − Ч. 1. − С. 79−85. − Бібліогр.: 5 назв.
- Лупінович С. М. Співпраця батьків і педагогів у загальноосвітньому закладі з інклюзивною формою навчання [Електронний ресурс] / С. М. Лупінович, І. Г. Марієва // Наук. зап. [Терноп. нац. пед. ун-ту ім. Володимира Гнатюка]. Серія: Педагогіка. − 2013. − № 2. − С. 216−220. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ ped_2013_2_40
- Луценко І. Актуальні питання організації діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі / І. Луценко // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2016. − № 4. − С. 7−13.
- Луценко І. В. Роль асистента вчителя в організації навчально-виховного процесу у класі з інклюзивним навчанням [Електронний ресурс] / І. В. Луценко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. − К., 2013. − Вип. 4, ч 1. − С. 234−243. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ ooop_2013_4(1)__30
- Луценко І. Організаційні та нормативно-правові аспекти діяльності різнопрофільних фахівців в інклюзивному навчальному закладі [Електронний ресурс] / Інна Луценко // Особлива дитина: навчання і виховання. − 2015. − № 2. − С. 35−44. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/DLog_2015_2_7
- Луценко І. Помилка асистента: зосередженість лише на учневі з особливими освітніми потребами призводить до його стигматизації / підгот. Наталія Кулик // Освіта України. − 2016. − 21 берез. (№ 11). − С. 14.
- Мартинчук О. В. Компетентнісний підхід як концептуальна основа оновлення змісту підготовки майбутніх логопедів до роботи в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / О. В. Мартинчук // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 26. − С. 139−144. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_ 2014_26_31
- Мартинчук О. В. Методологічні підходи до фахової підготовки вчителів-дефектологів для роботи в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / О. В. Мартинчук // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2013. − Вип. 23 (1). − С. 114−124. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ znpkp_sp_ 2013_23(1)__16
- Мартинчук О. В. Стратегічні орієнтири удосконалення фахової підготовки вчителів-логопедів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / О. В. Мартинчук // Актуальні питання корекційної освіти (пед. науки) : зб. наук. пр. / МОН України, НПУ ун-т ім. М. П. Драгоманова ; Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. − Кам’янець-Подільський, − 2014. − Вип. 4. − С. 225−234. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/apko_2014_4_27
- Маслей О. Працюємо з дітьми з особливими освітніми потребами: тренінг для педагогів / О. Маслей // Шкіл. психологу. Усе для роботи. − 2016. − № 1. − С. 20−26. ; Дитина з особливими потребами. − 2017. − № 2. − С. 24−31.
- Михальчевська Л. Г. Роль учителя-дефектолога в інклюзивній школі [Електронний ресурс] / Л. Г. Михальчевська, Н. С. Домбровська // Таврійськ. вісн. освіти. − 2014. − № 3. − С. 53−56. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tvo_2014_3_11
- Міненок А. Психолого-педагогічні аспекти професійного саморозвитку майбутнього вчителя початкової школи в умовах впровадження інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / А. Міненок, Г. Воскобойнікова // Педагогіка і психологія проф. освіти. − 2016. − № 3. − С. 69−79. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Pippo_2016_3_10
- Міщик Л. І. Основні аспекти підготовки соціальних педагогів до організації виховної роботи в закладах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / Л. І. Міщик // Наук. зап. [Ніжин. держ. ун-ту ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. − 2014. − № 2. − С. 190−194. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nzspp_2014_2_35
- Охріменко О. А. До проблеми фахової підготовки психологів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / О. А. Охріменко // Пед. науки: теорія, історія, інновац. технології. − 2015. − № 7. − С. 375−380. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_ 2015_7_45
- Патик Ю. В. Теоретичне обґрунтування педагогічних умов формування підготовленості майбутніх соціальних працівників до роботи з дітьми з обмеженими можливостями / Ю. В. Патик // Педагогіка формування творч. особистості у вищ. і загальноосвіт. шк. : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голова ред. ради А. О. Монаєнко ; редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2016. − Вип. 47 (100). − С. 309−316. − Бібліогр.: 9 назв.
- Пацай Т. Алгоритм роботи фахівців ПМПК [психолого-медико-педагогічна консультація] : метод. рек. на допомогу керівникам навч. закладів, пед. працівникам, батькам / Т. Пацай // Дефектолог. − 2017. − № 1. − С. 6−20.
- Пащенко С. Ю. Критерії професійної готовності психолога до роботи в умовах полікультурного освітнього середовища / С. Ю. Пащенко // Оновлення соціально-психологічної та педагогічної науки на етапі націєтворення : тези доп. [Всеукр. наук. конф., 15 берез. 2013 р.] / Клас. приват. ун-т ; [члени редкол.: Огаренко В. М. та ін.]. − Запоріжжя : КПУ, 2013. − С. 86−88.
- Першко Г. О. Зміст корекційної роботи соціального педагога з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку в інклюзивному навчальному закладі [Електронний ресурс] / Г. О. Першко // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2012. − Вип. 20 (1). − С. 194−202. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_ 2012_20(1)__25
- Першко Г. О. Інноваційні тенденції у підготовці соціальних педагогів до роботи з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку [Електронний ресурс] / Г. О. Першко // Вісн. ЛНУ ім. Тараса Шевченка. Пед. науки. − 2012. − № 22 (6). − С. 253−258. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2012_22(6)__37
- Першко Г. Особливості організації навчальної соціально-педагогічної практики студентів зі спеціальності «Соціальна педагогіка» в інклюзивному навчальному закладі [Електронний ресурс] / Г. Першко // Гуманітар. вісн. Держ. вищ. навч. закладу «Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди». Педагогіка. Психологія. Філософія : зб. наук. пр. − Переяслав-Хмельницький, 2012. − Вип. 26. − С. 215−219. − Режим доступу: http://elibrary.kubg.edu.ua/350/1/G_Pershko_GVPPF_26_ SP%26KO_IPSP.pdf
- Полівко Л. Ю. Педагог як спеціаліст інклюзивного процесу у навчанні дітей з особливими потребами [Електронний ресурс] / Л. Ю. Полівко // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки : зб. наук. пр. / КНУ ім. Тараса Шевченка. − К., 2013. − Вип. 3. − С. 131−136. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ apspp_2013_3_19
- Поліхроніді А. Специфіка професійної діяльності вчителя музики в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / А. Поліхроніді // Молодь і ринок. − 2016. − № 8. − С. 111−114. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2016_8_25
- Поліщук О. П. Впровадження інклюзивної освіти: семінар-практикум для вчителів / О. П. Поліщук // Шк. психологу. Усе для роботи. − 2015. − № 1. − С. 22−27.
- Пошолченко Д. П. Тьюторство в інклюзивній освіті // Д. П. Пошолченко // Пед. майстерня. − 2017. − № 7. − С. 23−24.
- Програма курсу «Основи інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра (спеціаліста, магістра педагогічного спрямування) / уклад. А. А. Колупаєва. − К. : [«А.С.К.»], 2012. − 31 с. − Режим доступу: http://www.ussf.kiev.ua/ ieeditions/16/1/
- Прядко Л. О. Професійно-гуманістична спрямованість особистості як складова інклюзивної компетентності педагога [Електронний ресурс] / Л. О. Прядко // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19, Корекц. педагогіка та спец. психологія. − 2014. − Вип. 28. − С. 185−189. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_ 2014_28_41
- Прядко Л. О. Формування інклюзивного простору як засобу готовності педагога загальноосвітнього навчального закладу до роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби [Електронний ресурс] / Л. О. Прядко // Пед. науки: теорія, історія, інноваційні технології. − 2014. − № 4. − С. 444−450. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ pednauk_ 2014_4_55
- Рассказова О. І. Соціальний педагог − суб’єкт розвитку соціальності учнів в інклюзивній школі / О. І. Рассказова // Соц. педагогіка: теорія та практика. − 2013. − № 4. − С. 72−79. − Бібліогр. в кінці ст.
- Романенко О. В. Напрями роботи практичного психолога в системі інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / О. В. Романенко // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2013. − Вип. 23 (3). − С. 248−255. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_2013_23(3)__32
- Савінова Н. В. Деонтологічна компетентність корекційного педагога в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / Н. В. Савінова, М. І. Берегова // Молодий вчений. − 2015. − № 2 (4). − С. 99−101. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ molv_2015_2(4)__2
- Савіцька Г. І. Погляд на підготовку майбутнього педагога до роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / Г. І. Савіцька // Наук. зап. [Вінниц. держ. пед. ун-ту ім. Михайла Коцюбинського]. Серія: Педагогіка і психологія. − 2012. − Вип. 36. − С. 324−327. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_pp_ 2012_36_78
- Садова І. Особливості підготовки майбутнього вчителя до навчання дітей з особливими потребами в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / І. Садова // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молод. вчених Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка. − Дрогобич, 2015. − Вип. 14. − С. 313−318. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2015_14_45
- Салійчук О. Учитель-логопед в інклюзивному класі. Корекційно-розвивальна робота / Ольга Салійчук // Психолог. − 2014. − № 1. − С. 38−42.
- Самбор А. М. Інноваційні підходи до проведення практичних занять з використанням інклюзивних методик для майбутніх учителів трудового навчання / А. М. Самбор // Педагогіка і психологія. − 2012. − № 3. − С. 36−39. − Бібліогр. в кінці ст.
- Сасіна І. О. Психолого-педагогічна готовність педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчання [Електронний ресурс] / І. О. Сасіна, О. Я. Ярич // Зб. наук. пр. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія соціально-педагогічна. − 2013. − Вип. 23 (2). − С. 81−88. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ sp_2013_23(2)__13
- Сімонова Т. Робота з дітьми з особливими потребами. Заняття з елементами тренінгу / Тетяна Сімонова // Психолог. − 2012. − № 9. − С. 51−54.
- Соловей Т. В. Змістовні компоненти професійної компетентності соціального працівника інклюзивного закладу освіти [Електронний ресурс] / Т. В. Соловей, М. Є. Чайковський // Зб. наук. пр. Хмельн. ін-ту соц. технологій Ун-ту «Україна». − 2013. − № 1. − С. 220−224. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_ 2013_1_52
- Суховєєва Н. М. Соціально-педагогічні аспекти інклюзивної освіти та підготовки фахівців у вищій школі [Електронний ресурс] / Н. М. Суховєєва // Зб. наук. пр. Військ. ін-ту Київ. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. − 2013. − Вип. 42. − С. 192−197. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpviknu_2013_42_37
- Тарасова В. В. Риторична культура як складова професійно-комунікативної компетенції майбутніх корекційних педагогів / В. В. Тарасова // Педагогіка формування творч. особистості у вищ. і загальноосвіт. шк. : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред) та ін.]. − Запоріжжя : КПУ, 2014. − Вип. 34 (87). − С. 341−347.
- Уманець Г. Система післядипломної освіти керівних та педагогічних кадрів навчальних закладів спеціальної та інклюзивної освіти: досвід Донеччини / Галина Уманець // Рід. шк. − 2014. − № 7. − С. 14−15.
- Усик О. Підготовка майбутніх соціальних педагогів до діяльності в системі інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / О. Усик // Проблеми підготовки сучас. вчителя : зб. наук. пр. / Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. − Умань, 2013. − № 8. − С. 322−329. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_ 2013_8(2)__48
- Федорова Н. В. Гуманістична взаємодія як основа підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / Н. В. Федорова // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. / Рівнен. держ. гуманітар. ун-т. − Рівне, 2014. − Вип. 10. − С. 42−45. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Ozfm_2014_10_15
- Харченко Г. Діти з обмеженими функціональними можливостями. Сучасний погляд на проблему та особливості роботи соціального педагога в ЗНЗ / Ганна Харченко // Соц. педагог. − 2017. − № 4. − С. 47−48.
- Шевців З. М. Лекція як засіб формування когнітивної компетенції майбутнього вчителя інклюзивного навчального закладу / Зоя Михайлівна Шевців // Освіта та розвиток обдарованої особистості. − 2017. − № 2. − С. 28−32. − Бібліогр.: 6 назв.
- Шевців З. М. Педагогічні умови формування соціально-педагогічної компетентності у майбутнього вчителя початкових класів інклюзивної освіти / Зоя Михайлівна Шевців // Освіта та розвиток обдарованої особистості. − 2017. − № 1. − С. 5−9. − Бібліогр.: 10 назв.
- Шинкаренко В. І. Про уведення посади асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням до переліку педагогічних посад : [інтерв’ю з нач. від. інклюз. освіти та інтернат. закладів департаменту заг. серед. та дошк. освіти МОНмолодьспорту України В. І. Шинкаренко / розмовляла О. Жованик] // Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки, молоді та спорту України. − 2012. − № 23/24. − С. 35−36.
- Шишова І. Підготовка студентів педагогічного університету до соціальної адаптації дітей із порушеннями розвитку в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / І. Шишова // Наук. зап. [Кіровоград. держ. пед. ун-ту ім. Володимира Винниченка]. Серія: Пед. науки. − 2013. − Вип. 121 (2). − С. 166−171. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nz_p_2013_121(2)__42
- Ярая Т. А. Особистісна готовність майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти [Електронний ресурс] : автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 / Ярая Тетяна Анатоліївна; МОН України, НПУ ім. М. П. Драгоманова. − К., 2014. – 23 с. − Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/ 5782/1/Yaraya.pdf
- Яценюк Л. До питання формування інклюзивної компетентності педагогів у контексті модернізації системи початкової освіти [Електронний ресурс] / Л. Яценюк // Нова пед. думка. − 2016. − № 1. − С. 168−170. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Npd_2016_1_46
(Фото взято з відкритих джерел)