Центр професійного розвитку "Освітня траєкторія"
Дніпровської міської ради

На допомогу учню

Тема “Здоров`я і довкілля”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 33 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

2. Переглянути відео в Ютуб “Дозвілля. Як колись проводили вільний час. Турбота про здоров’я: колись і сьогодні” НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Вікторина” НАТИСНИ ТУТ

2. Вправа № 2 “Що зображено на фото” НАТИСНИ ТУТ

Тема “Практична робота. Українські міста і села у минулому і тепер”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 31 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

2. Переглянути відео в Ютуб “Українські міста і села в минулому і тепер” НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Перший мільйон” НАТИСНИ ТУТ

Творчі завдання:

“Міні-проєкт”: уявімо себе ученими-етнографами й здійснімо міні-дослідження побуту та звичаїв українського народу. Увага! Вітається залучення до підготовки проєкту старших членів родини із цікавою інформацією про родинні звичаї та традиції. Спробуйте створити за допомогою телефона (комп`ютера)  та програми фотошоп скласти презентаційний плакат (приклад додається). Теми міні-проектів: 1. Українська мода: від вишиванки до джинсів. 2. Українське меню: традиції та сучасні новинки (більше знайдете тем у підручнику, параграф 31). Приклад однієї сторінки презентації.

Тема “Від воза до ракети: як змінювались заняття людей”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 30 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

2. Переглянути відео в Ютуб “Праця українців колись і сьогодні” НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Вставте пропуски у текст” НАТИСНИ ТУТ

2. Вправа № 2 “Перший мільйон” НАТИСНИ ТУТ

3. Вправа № 3 “Що зображено на фото” НАТИСНИ ТУТ

Тема “Практична робота “Родинне дерево”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 28 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

Творчі завдання:

Поспілкуйтесь з рідними, дізнайтесь історію своєї сім`ї та намалюйте в зошиті «Родинне дерево» (я, брат чи сестра, тато, мама, дідусі та бабусі, може хтось пригадає прабабусю чи прадідуся). Приклад додається (Це шаблон. Ваше дерево може бути іншим: більшим чи меншим. Можете вклеїти фото рідних).

Створити родинне дерево можливо і через соцмережі.

MyHeritage – на сьогодні найпопулярніша у світі генеалогічна соціальна мережа, де безкоштовно можна створити своє родинне дерево, вести історію своєї сім’ї, шукати предків, обмінюватися фото та відео.

Також через цей сервіс можна знайти далеких родичів через дерева інших учасників мережі.

Як створити власну сторінку на MyHeritage:

Зайти на головну сторінку сайту, натиснути на кнопку Створити дерево. Вам буде запропоновано виконати вхід за допомогою Facebook або Google-акаунта, а також реєстрація через електронну пошту.
Після входу треба заповнити дані про себе, батьків, дідусів та бабусь.
І далі ви потрапляєте на сторінку свого родового древа, де можна редагувати та додавати інформацію.

Загалом інтерфейс MyHeritage дуже простий, тому навіть недосвідчений користувач швидко розбереться з процесом роботи. Удачі в пошуку пращурів!

Тема “НАУКОВЕ ТА ХУДОЖНЄ СЛОВО ПРО МИНУЛЕ”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 27 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Заповни пропуски у тексті” НАТИСНИ ТУТ

2. Вправа № 2 “Вікторина” НАТИСНИ ТУТ

Творчі завдання:

Сторітелінг — це мистецтво захопливої розповіді.Напевно вам доводилося читати твори про цікаві пригоди сміливих героїв. Пропоную уявити себе в ролі письменника, який пише історичні розповіді для дітей: оберіть будь-яку із цікавих історичних подій чи будь-кого з історичних діячів і напишіть сторітелінг для дітей.

Тема “Хто започаткував наукові дослідження історії України” 

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 26 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

2. Переглянути відео “Обличчя української історії” НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Хто зображений на фото” НАТИСНИ ТУТ

2. Вправа № 2 “Кросворд” НАТИСНИ ТУТ

3. Вправа № 3. “Історичний пазл” НАТИСНИ ТУТ

Тема “Літописці української історії”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 25 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

2. Переглянути відео “Нестор Літописець. Історія України. Загадки Історії.” НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Знайди пару” НАТИСНИ ТУТ

2. Вправа № 2 “Вгадай поняття” НАТИСНИ ТУТ

Творчі завдання:

Спробуйте створити свій літопис (записавши одну із історій своєї сім`ї або відому історичну подію) до сувою. Сувій можна створити за допомогою аркуша А4, пакетику чаю або за допомогою батьків обпалити аркуш А4 за допомогою сірників.

Тема “Дослідники історії”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Прочитати параграф 24 або електронна версія НАТИСНИ ТУТ

2. Переглянути відео “Чому Геродот батько історії?” НАТИСНИ ТУТ
3. Переглянути відео “Обличчя української історії. Михайло Грушевський” НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Знайди історичне поняття” НАТИСНИ ТУТ

2. Вправа № 2 “Вгадай історичне поняття чи історичну постать” НАТИСНИ ТУТ

Практична робота

Дослідження історичних джерел — важлива й відповідальна справа. Зрозуміти послідовність роботи історика вам допоможе така пам’ятка. За допомогою пам’ятки укладіть повідомлення про будь-яку з історичних подій (фактів) з історії України чи вашої родини (приклад: спорудження Софіївського собору, Друга світова війна, Революція Гідності тощо).


Тема “Історія України в пам`ятках”

Завдання для самостійного опрацювання:

1. Повторити параграф 17-21 c. 92-118

2. Переглянути відео “Історія України за 10 хв” НАТИСНИ ТУТ

Перевір свої знання:

1.Вправа №1 “Знайди пару. Історія України в пам`ятках. 5 клас” НАТИСНИ ТУТ

2. Вправа № 2 “Стрічка часу. Розтавте події в хронологічній послідовності (за датами)” НАТИСНИ ТУТ

3. Вправа № 3. “Кросворд” НАТИСНИ ТУТ

Творчі завдання:

1.Перед вами шаблон сторінки Facebook. За поданим шаблоном та матеріалами з мережі Інтернет, створіть Facebook сторінку видатної історичної постаті у зошиті (Ольга, Святослав, Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Данило Галицький, Богдан Хмельницький, Михайло Грушевський тощо). На сторінці повинна міститися коротка інформація про особу (біографія) та у віконці “Що нового?” написати чим прославилась історична постать (Приклад додається).